Els sindicats acampen davant del Departament d’Ensenyament en defensa de l’educació pública

ensenyamentUSTEC-STES (IAC), CCOO, ASPEPC-SPS, CGT i la UGT de Catalunya es planten per les substitucions des de l’1 de setembre i des del primer dia

Els sindicats de l’ensenyament públic acampem davant del Departament d’Ensenyament per manifestar el rebuig unitari a les mesures de l’actual conselleria d’educació. D’aquesta manera, iniciem un seguit de mobilitzacions en defensa de l’educació pública.

Aquesta acampada vol denunciar que el personal substitut no hi és al centre l’1 de setembre. Els últims cursos el personal substitut s’incorporava al centre el primer dia lectiu (aquest curs el 12 de setembre), enguany el Departament ha avançat la seva incorporació dos dies abans. Els sindicats sotasignats creiem insuficient aquesta mesura i seguirem exigint que els substituts i substitutes tinguin el temps necessari per planificar, organitzar i preparar l’inici de curs igual que la resta de companyes i companys. Perquè disposar del temps necessari per planificar és qualitat educativa. També exigim que les substitucions que es generin siguin cobertes des del primer dia. És imprescindible la cobertura de les substitucions per garantir la qualitat de l’ensenyament i respectar les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’educació. Ho és perquè no es pot parlar de qualitat educativa sense exigir al Departament que vetlli i treballi per millorar les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores.

Per tot l’esmentat anteriorment seguirem lluitant i reclamant les següents millores:

– El retorn de la reducció de dues hores lectives al professorat major de 55 anys.

– El cobrament del juliol dels substituts amb sis o més mesos treballats.

– El retorn a l’horari lectiu: 18h a secundària i 23 a primària.

– La retirada de l’extensió del pla pilot dels nomenaments i de la definició de perfils de llocs de treball específics.

– Retirada del decret de perfils.

– Substitucions en baixes de menys de 10 dies.

Cap tancament d’aules a l’ensenyament públic i reducció de ràtios.

Aquesta acampada serà una acció més dins en el calendari de mobilitzacions que hem preparat d’inici de curs, ja que intensificarem la lluita si no recuperem els recursos i les condicions retallades.

Des d’aquest moment fem una crida a la mobilització del personal de tots els centres educatius públics de Catalunya i els convidem a afegir-se a l’acampada, per així donar suport  a aquestes reivindicacions  en contra de la política educativa del Departament que no serveix per afrontar els problemes reals de l’educació.

A més, us informem que la UGT de Catalunya formarà part del conjunt de mobilitzacions en defensa de l’educació pública que es realitzaran els primers 20 dies de setembre. Considerem que en aquests moments cal prioritzar l´interès col·lectiu i la realització d’accions conjuntes. Per a nosaltres, tanmateix, l’objectiu final d’aquestes mobilitzacions ha de ser la convocatòria d’una vaga conjunta amb una alta participació per part dels treballadors/es i la corresponent implicació de la resta de sindicats. Considerem que la gravetat de les decisions preses pel Departament mereixen accions més contundents.