Els sindicats consideren inassumible el pla de viabilitat presentat per la direcció de Panrico

panricoVol acomiadar 1.914 treballadors a tot l’Estat i una reducció salarial de fins al 45%. No pagarà la nòmina de setembre

Després de reiterades peticions per part de les seccions sindicals de la UGT i CCOO, la direcció de Panrico es va reunir ahir a Madrid amb els representants sindicals per presentar-los un pla de viabilitat per a l’empresa d’una duresa sense precedents: l’acomiadament de 1.914 treballadors i treballadores a tot l’Estat i una reducció salarial de fins al 45%.

Dels acomiadaments, 756 persones serien treballadors de fàbriques, 600 autònoms, 483 de suport i 75 d’estructura superior (a partir de comandaments intermitjos), amb una indemnització de 20 dies per any treballat amb un topall de 12 mensualitats. A la resta de la plantilla se’ls aplicaria –tot i les retallades salarials que ja han patit- una reducció de sous d’entre el 35% i el 45% de mitjana al personal assalariat i del 20% de mitjana al personal autònom. A més, la direcció de Panrico planteja que els sindicats signin un “acord marc” amb aquest contingut abans del dia 30 de setembre, perquè si no “l’empresa no podrà sobreviure”.

Per la seva banda, els sindicats han sol·licitat a la direcció documentació que justifiqui aquesta brutal reestructuració de plantilla i realitzaran assemblees informatives amb els treballadors i les treballadores.

A Catalunya, demà es reunirà el comitè intercentres i dissabte es realitzarà una assemblea de treballadors i treballadores a la fàbrica de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), com faran la resta de fàbriques de l’Estat.