Els sindicats convoquen una setmana de vaga al transport sanitari per l’actitud intransigent de la patronal

ambulanciaLa UGT de Catalunya, USOC i CCOO han convocat una setmana de vaga, del 18 al 25 de novembre (ambdós inclosos), al sector del transport sanitari de Catalunya.

Tot i els intents de negociació per part dels representants dels treballadors, la patronal ACEA i les empreses a qui representa (TSC, Condal, Ambulàncies Egara, SSG, Ambulàncies Reus, Transport Sanitari Terres de l’Ebre…) insisteixen en desvincular-se del conveni col·lectiu, augmentar les càrregues de treball i retallar els salaris un 9,2%, mesura que apliquen de manera unilateral des del mes de juliol als 4.800 professionals del sector.

Des del nostre sindicat, i arribats a aquest punt, demanem a la Generalitat de Catalunya perquè intervingui en el conflicte i deixi de ser còmplice de la patronal, permetent que les empreses del transport sanitari es presentin a concurs públic amb uns costos laborals que no només suposen un cop brutal al poder adquisitiu a milers de famílies, sinó que posen en perill de manera temerària l’atenció assistencial a la ciutadania.