Els sindicats convoquen vaga a les empreses càrnies el 5 i 6 de novembre

elpuntEls sindicats UGT i CCOO han convocat una vaga a les empreses del sector carni pel 5 i 6 de novembre, després que s'hagin trencat les negociacions pel nou conveni. La vaga està convocada en l'àmbit estatal. Segons van informar ahir el responsable del sector carni de Catalunya de la UGT, Lluís Riera, i el delegat del sector de CCOO, Manel Ayala, a l'Estat espanyol hi ha uns 80.000 treballadors en el sector, dels quals uns 30.000 són a Catalunya (entre 8.000 i 10.000, a les comarques de Girona). Segons es va explicar ahir, en una roda de premsa a Girona, un dels principals punts que separa els sindicats de la patronal fa referència al plus de soroll aprovat en un anterior conveni. «Aquest plus recompensa els operaris que han de suportar grans sorolls, però en molts casos no s'està cobrant i la patronal vol eliminar-lo», van explicar els representants de la UGT i CCOO. Els sindicats també volen que es garanteixi que cap treballador del sector cobri salaris inferiors als 1.000 euros i també es reclama una puja salarial superior i cobrar els endarreriments.Pel 26 d'octubre s'ha convocat una assemblea de delegats a Barcelona i els sindicats mantenen que encara estan oberts a negociar amb la patronal.
{mxc}