Els sindicats de bombers consideren que la solució de la Generalitat per al Parc de Pont de Suert és il·legal i irresponsable

bombersEs transgredeixen totes les normes bàsiques de funció pública, voluntariat i relacions laborals, ja que els bombers voluntaris hauran d’obrir el parc 24 hores com si fossin professionals

Després de la reunió a la que vam ser convocats per la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) de la Generalitat per tractar el tema del parc de bombers de Pont de Suert, els sindicats UGT – Bombers, CATAC, CCOO, CSI-F i COS no tenim més remei que fer aquest manifest:

Estem en profund desacord amb la solució proposada fins al 31 d’agost per la DGPEIS (quatre bombers voluntaris permanents cobririen el parc obrint 24 hores, com si fossin bombers professionals). Una solució marcada per les presses i les pressions on el col·lectiu de bombers voluntaris assumeix unes funcions que no els hi pertoquen.

Trobem que és una decisió il·legal i molt irresponsable, un greu error que només pot portar crispació i mals entesos tant al col·lectiu de bombers professionals com de bombers voluntaris. El problema no recau en la relació dels dos col·lectius sinó en què es transgredeixen totes les normes bàsiques de funció pública, del voluntariat i les relacions laborals.

La DGPEIS no pot esperar al setembre per posar sobre la taula una solució definitiva perquè l’Alta Ribagorça tingui un parc de bombers com qualsevol altra comarca catalana, amb bombers de guàrdia 24 hores els 365 dies de l’any.

Des de la part social que representem exigim la posada en marxa immediata d’un parc professionalitzat sense deixar de banda els bombers voluntaris de l’Alta Ribagorça, que seguiran sent necessaris per donar una resposta de la qualitat que es mereix la comarca. No cal recordar que les distàncies d’ajuda d’altres parcs és com cap altra a Catalunya.

Volem posar de manifest també que a aquesta situació s’hi ha arribat per la deixadesa de la DGPEIS al llarg dels anys. La regió de Lleida només té vuit parcs professionalitzats dels 73 de Catalunya, tot i que té més d’un terç del territori, un greuge que no pot continuar.

Bombers professionals i bombers voluntaris hem de ser iguals en formació i en material, però uns tenim una relació laboral amb l’administració que assegura la cobertura del servei públic essencial de bombers en tot moment, i els altres, com el seu nom indica, són voluntaris que podran oferir el mateix servei però segons la seva disponibilitat personal.

Qualsevol solució que no passi per garantir allò exposat ens obligarà a prendre totes les mesures que tinguem a l’abast, tant legals com de pressió.