Els sindicats de l’ensenyament concoquen dilluns a la tarda concentracions pel treball digne docent

mani-ensenyamentLa FETE – UGT de Catalunya, CCOO, USTEC i ASPEPC-SPS han convocat tota la comunitat educativa, el professorat i especialment els substituts i substitutes a mobilitzar-se el proper dilluns, 8 d’octubre, pel treball digne docent. La principal reivindicació d’aquesta jornada serà la cobertura de les substitucions des del primer dia al 100% de la jornada i salari.

S’han convocat concentracions a les 18 hores a Barcelona (Plaça de Sant Jaume), Girona (seu de la Generalitat) i Lleida (Plaça del Treball).

Els sindicats volen mostrar el rebuig de la comunitat educativa a les agressions que el Departament d’Ensenyament ha dut a terme per al curs 2012-2013:

• Contra el conjunt del professorat i, en especial i amb més virulència, contra el col•lectiu de professorat interí que no ha pogut ocupar una vacant.
  • Contra el professorat substitut, al qui l’Administració ha canviat de manera unilateral i sense cap tipus de negociació amb els representants dels treballadors les condicions laborals i salarials, empitjorant-les greument.
  • Contra la qualitat i la dignitat de l’educació pública d’aquest país. Especialment, amb la decisió de no substituir les baixes del professorat fins passats 10 dies laborals, que és converteixen en 15 de naturals, que afecten de manera directa tots els desdoblaments, l’atenció a la diversitat, i tot allò que contribuïa a la dignitat, l’equitat i la qualitat de l’escola pública catalana.