Els sindicats de l’ensenyament públic es concentraran aquest dimecres arreu del territori contra l’acció de Govern

fotoEls sindicats FETE-UGT de Catalunya, USTEC-STES, CCOO, ASPEPC i CGT han anunciat aquest matí en roda de premsa mobilitzacions unitàries contra l’acció de govern de la Conselleria d’Educació.

Els sindicats de l’ensenyament públic han denunciat l’increment de les ràtios i l’augment de les càrregues de treball dels treballadors i les treballadores, agreujades per la normativa que no permet que un docent de baixa no sigui substituït abans de deus dies. En aquest sentit s’ha demanat l’ampliació de supòsits de substitució, alhora que s’ha exigit la retirada del pla pilot de selecció del personal substitut i del decret de plantilles, i que es reverteixi el tancament de línies en l’ensenyament públic.

En aquest context, els sindicats no han descartat cap mesura. Dimecres, 11 de maig, hi haurà concentracions arreu del territori:

• Barcelona: plaça Sant Jaume. 18 hores.
  • Girona: plaça Pompeu Fabra. 18 hores.
  • Tarragona: estàtua dels Despullats. 18 hores.
  • Tortosa: davant seu dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament. 13:30 hores.
  • Manresa: davant seu dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament. 18 hores.
  • Sabadell: davant seu dels serveis territorials del Departament d’Ensenyament. 18 hores.
  • En el cas de Lleida, on dimecres és festiu, la concentració es farà l’endemà.