Els sindicats del sector postal públic convoquen noves mobilitzacions, aturades parcials i vagues generals

La UGT, CCOO, CSIF i Sindicato Libre, que sumen el 85% de la representació a Correos, reprendran i intensificaran les…mobilitzacions a Correus aquesta tardor davant la manca de respostes del Govern central, Hisenda, Foment, SEPI i de la direcció de Correos.

Les organitzacions sindicals presents a l’empresa postal pública van iniciar ja el mes de juny mobilitzacions per denunciar la seva insostenibilitat després que la direcció presentés uns comptes amb números vermells a causa de la retallada de 180 milions d’euros de finançament en els darrers dos anys, el dèficit de 230 milions d’euros i la inexistència d’un pla d’empresa per incrementar els ingressos.

A aquesta pèrdua de finançament cal sumar també la reducció dràstica de la plantilla -15.000 treballadors i treballadores en els darrers vuit anys-, el bloqueig de la negociació col·lectiva dels darrers cinc anys, i la retallada salarial i la desregulació de les condicions laborals dels treballadors i treballadores: 35% d’eventualitat i 22% de temps parcial.

A més dels treballadors i les treballadores, aquesta situació afecta principalment a la ciutadania: el deteriorament del servei postal públic afecta molts municipis i localitats arreu de l’Estat, amb endarreriments en l’entrega de les cartes, paquets i notificacions.

Per aquestes raons, davant la manca de resposta del Govern central i exigint una resposta immediata per a conflictes que no poden esperar més, els quatre sindicats convocarem:

• Concentracions davant les subdelegacions del Govern arreu de l’Estat entre el 5 i el 16 de novembre. A Catalunya, la concentració està prevista per al divendres 16 de novembre a Barcelona (hora per determinar).
  • Tres vagues generals: 30 de novembre i 21 i 26 de desembre.

Així mateix els sindicats adverteix al Govern que les mobilitzacions seguiran al llarg del 2019 si no obre un procés de diàleg i negociació per donar solucions concretes a les reivindicacions que es plantegen perquè Correos tingui un pla de prestació amb finançament suficient, un pla que permeti la diversificació i l’augment dels ingressos, així com un conveni i un acord col·lectius que incloguin més ocupació, salari i regulació de drets.