Els sindicats denunciaran les situacions que posin en risc la seguretat dels bombers i la població vinculades a la mala gestió d’Interior

incendioLa secció sindical de la UGT de Catalunya a Bombers de la Generalitat, juntament amb la resta de sindicats del sector, volen denunciar a la ciutadania la situació de “caos organitzatiu i col·lapse estructural” a la qual els ha portat el Departament d’Interior durant aquests primers dies d’agost en els que entrem en una situació de risc d’incendi forestal generalitzat a tot el país.

El nostre sindicat denunciarà totes aquelles situacions que puguin posar en risc la seguretat dels treballadors i de la població en general i que poden ser vinculables a la pèssima gestió i la mala administració dels recursos dels quals disposa el Departament d’Interior.

La secció sindical de la UGT a Bombers de la Generalitat, amb la resta de sindicats, davant de qualsevol accident que sigui atribuïble a aquestes causes, acusaran de forma personalitzada els responsables directes i indirectes.

En concret:

1. Qualsevol accident que derivi de la manca d’implantació, informació i coordinació de la Instrucció Normalitzada de Treball (INT) de comunicacions 00/13 versió 3.
  2. Qualsevol dels agents actuants en un incendi que pateixi un accident, que no tingui la formació suficient ni la vigilància de la salut ni l’Equip de Protecció Individual (EPI) adequat a les tasques encomanades, serà atribuïble als seus respectius  departaments.
  3. La manca de recursos humans i materials i la manca d’una normativa adequada a les necessitats actuals no es pot fer servir en cap cas com a argument per justificar decisions i incompliments d’INT que puguin afectar la seguretat dels treballadors.

Qualsevol ordre o decisió que incompleixi una INT que derivi en accident o situació de risc per als bombers pot ser constitutiu de delicte contra la seguretat del treballador, segons els articles 316 a 318 del codi Penal.