Els sindicats desconvoquen la vaga de Renfe i Adif

lamallaEls sindicats CCOO, UGT i SEMAF han acordat aquesta nit "promoure totes les accions pertinents per a desconvocar les vagues" previstes a Renfe i Adif en protesta per no participar en el procés de transferència de Rodalies a Catalunya. Els sindicats han signat l'acord amb el ministeri de Foment, durant una reunió que va tenir lloc divendres a Madrid i que va durar prop d'onze hores.

La maratoniana durada de la reunió confirma l'estat de nerviosisme existent entre els sindicats dels ens ferroviaris davant l'anunciada transferència del servei de Rodalies a la Generalitat. Tot i que en principi el traspàs només afecta Catalunya, les vagues havien estat convocades a tots els nuclis metropolitans on hi ha servei de Rodalies, fet que s'interpretava com una postura de força dels sindicats davant possibles i eventuals canvis futur.

L'acord a què s'ha arribat ara contempla dos punts. Un fa referència a la desconvocatòria de les sis aturades de 24 hores (els dies 25 i 26 de setembre, i 1,2,11 i 15 d'octubre), mentre que el segon estableix la creació d'un "grup de treball per analitzar i concretar el nou model de gestió de Rodalies", que serà aplicable a totes les futures transferències a les comunitats. Aquest punt resulta, ara per ara teòric, ja que l'únic estatut d'autonomia que contempla la cessió de Rodalies és el de Catalunya.

Dilluns està previst que es reuneixin els comitès generals d'empresa d'Adif i Renfe, on CCOO, UGT i SEMAF faran valer la seva majoria per a desconvocar les esmentades aturades. Una vegada més, l'únic sindicat que s'ha desmarcat de l'acord és l'anarquista. El secretari de Comunicació de CGT, Reyes Cañaveras, ha explicat a Efe que el seu sindicat seguirà endavant amb la convocatòria de vaga perquè s'oposa a com s'estan fent les coses, no a que les comunitats assumeixin més competències.

{mxc}