Els sindicats exigeixen mesures urgents industrials que possibilitin la resolució del conflicte de Covestro

bayerAhir, les federacions de FITAG – UGT de Catalunya i CCOO d’Indústria, junt amb les seccions sindicals de CCOO i UGT de Covestro, es van reunir amb el director general d’Indústria i el subdirector per manifestar-los la preocupació envers la situació d’incertesa que està patint la planta de Vilaseca, arrel del silenci de la multinacional en referència al seu futur industrial.

Desprès de l’escenari que s’havia obert en els darrers mesos, amb les perspectives d’inversions per part de la multinacional, les parts reunides avui tornen a comprometre’s amb la necessitat d’entomar la via del desenvolupament d’aquestes inversions per reforçar el futur del sector químic al territori, que passa inexorablement pel manteniment del projecte industrial de Covestro i del site químic on altres indústries desenvolupen les seves activitats.

Així, un altre escenari que no sigui el compliment d’aquest projecte d’inversions posa en perill la continuïtat de la planta de MDI i del centre de Tarragona, així com dels llocs de treball indirectes a la zona. A la llarga això també podria afectar l’ocupació de l’altra planta de Covestro, situada a la Zona Franca.

La Direcció General d’Indústria ha manifestat la seva voluntat de seguir fent els esforços necessaris per mantenir l’ocupació directa i associada al site, coincidint amb la voluntat dels representants dels treballadors. També ha assegurat que de la resposta que la direcció de la multinacional farà pública en breu en referència a les inversions, es desprendran les seves actuacions posteriors.

Els sindicats representats a la reunió han exigit a la multinacional i a Bayer que garanteixin la continuïtat de l’ocupació de la planta de MDI i el futur de Covestro, i des de la UGT de Catalunya i CCOO s’ha deixat clar el compromís amb la defensa del futur industrial de la planta de Vilaseca i que la solució del conflicte només pot passar per la participació immediata del representants del treballadors i de les en les opcions de futur de Covestro al territori.