Els sindicats proposaran alternatives no traumàtiques a la dirección de FCC construcción si aquesta admet la sobredimensió del nombre d’afectats en l’ERO

constructLa direcció de FCC Construcció s’ha mostrat oberta a negociar totes les propostes que la Comissió Negociadora presenti per minimitzar l’impacte de l’ERO presentat, després de dos dies de debat amb la representació dels treballadors.

Aquest canvi d’actitud per part de la direcció de la companyia s’aconsegueix després que la Comissió Negociadora desmuntés les raons productives i econòmiques que l’empresa al•legava per justificar els 1.143 acomiadaments que volia dur a terme arreu de l’Estat. En aquestes reunions s’ha pogut concloure que el nombre d’afectats anunciat no es desprèn de cap càlcul objectiu i que les causes econòmiques, per sí mateixes, no justifiquen l’elevat nombre d’afectats. Els sindicats presents a la negociació considerem que es tracta d’una xifra subjectiva i hem exigit una vegada més que esreplanteja aquesta xifra inicial si vol arribar a un acord.

Tamateix, UGT i CCOO han denunciat al llarg d’aquestes jornades que els mals resultats que l’empresa presenta no tenen res a veure ni amb l’activitat pròpia del negoci ni amb les despeses de peronal, i que per tant la viabilitat de l’empresa no depèn dels acomiadaments previstos. En tot cas, i vistes les xifres de negoci i els resultats propis de l’activitat de FCC Construcció, en cap cas es podria justificar la magnitud de l’ERO proposat per l’empresa.

Per aquesta raó, els representants dels treballadors de FCC a tot l’Estat, així com la UGT i CCOO, han reclamat a la direcció de l’empreas un gest encaminat a replantejar-se la xifra d’afectats i l’adopció d’altres solucions alternatives als acomiadaments previstos en l’ERO inicial.

La part social començarà a treballar amb aquestes propostes alternatives, sempre I quan es redueixi el número de 1.143 acomiadaments previstos en l’ERO inicial: jubilacions anticipades, prejubilacions, jubilacions parcials, baixes voluntàries incentivades, suspensions temporals de contractes amb complements per part de l’empresa, etc.

La setmana vinent es convocarà una assemblea de general de treballadors i treballadores per decidir si s’està d’acord amb les mesures i les xifres sobre les quals s’ha de basar un possible acord amb la direcció de l’empresa.