Els treballadors afectats pels acomiadaments ratifiquen l’acord del Comité i el President de SEAT

seat01.jpg
La UGT de Catalunya, CCOO i CGT van arribar divendres a un acord amb el president de Seat amb els següents punts:

• Readmissió immediata dels 24 treballadors que no havien signat els 60 dies.
  • Garantia de reingrés dels treballadors que havien signat l’acomiadament amb indemnització de 60 dies si ho sol·liciten en el termini d’una setmana. Aquests treballadors cobrarien 20 dies per any treballat i realitzarien un curs de formació per al seu reingrés l’any 2011. Poden escollir una altra opció, sense pèrdua de l’antiguitat, amb el cobrament d’una mensualitat (35 dies), realitzant també la formació i en els dos casos es mantindria la categoria professional.
  • Compromís de Seat de negociar un pla de prejubilacions per a tota la plantilla durant el 2010.
  • Compromís de Seat de pactar amb els sindicats un sistema d’avaluació del rendiment, que el treballador ha de conèixer.
  • Compromís de Seat de pagar el 50% de les aturades efectuades pel col·lectiu indirecte.
  • Compromís personal del president de Seat que aquests fets no es repetiran a l’empresa.

Avui s’ha realitzat una assemblea amb el col·lectiu de treballadors i treballadores afectats i, després d’explicar l’acord i de resoldre els dubtes, s’ha ratificat amb el següent resultat: 65 vots a favor de l’acord, 23 vots en contra i 5 abstencions.

Amb l’acord aprovat pels treballadors i les treballadores, el comitè d’empresa ha desconvocat la vaga.