Els treballadors d’Alupu (Sabadell) comencen una vaga indefinida

alupuEs neguen a realitzar una feina subcontractada a Itàlia en condicions precàries i fent competència deslleial als treballadors que realitzen la mateixa feina amb millors condicions laborals

Els treballadors de l’empresa d’instal•lacions elèctriques ALUPU, situada a Sabadell (Vallès Occidental), van començar ahir una vaga indefinida fins que la direcció els tregui les sancions aplicades per negar-se a acceptar les condicions de treball que el obliguen a desplaçar-se fins a Itàlia per realitzar una feina subcontractada en condicions precàries.

L’empresa pretén utilitzar els treballadors com a mà d’obra barata en front dels mateixos companys italians amb les mateixes especialitats.

Aquestes condicions no acompleixen els mínims regulats per conveni en matèria de seguretat, transport i habitatge, sense assegurar el salari i provocant una competència deslleial amb els treballadors italians que realitzen la mateixa feina amb millors condicions laborals.

La vaga va començar ahir com a conseqüència del trencament de negociacions al Tribunal Laboral de Catalunya.

Des de la UGT de Catalunya estem al costat dels treballadors per mantenir les condicions laborals establertes i denunciem aquestes pràctiques abusives que pretenen sostreure drets al treballadors per obtenir el màxim benefici.