Els treballadors d’UPM RAFLATAC demanen la implicació de la Generalitat per evitar la deslocalització

rataflacLa direcció ha presentat un ERO per acomiadar 86 treballadors, el 60% de la plantilla

Ahir el comitè d’empresa d’UPM Raflatac de Polinyà (Vallès Occidental), juntament amb el secretari de Política Sindical de la UGT de Catalunya, Camil Ros, es van reunir amb representants de la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat per tal de posar en el seu coneixement la proposta de deslocalització salvatge proposada per la Direccio de la multinacional finlandesa.

Els representants de la plantilla han demanat la implicació del conseller d’Empresa i Ocupacio, Felip Puig, en aquest conflicte, perquè entenen que aquesta decisió empresarials, sense que existeixin causes econòmiques, representa una falta de respecte als treballadors catalans, en un moment econòmic i social en què el manteniment de l’activitat industrial té una importància vital per al país.

El passat 24 d’abril, la direcció d’UPM Raflatac va comunicar oficialment al comitè d’empresa la seva intenció de deslocalitzar l’activitat productiva a la planta que la multinacional finesa té a Polònia i la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació per acomiadar 86 treballadors, el 60% de l’actual plantilla.

El comitè d’empresa i la plantilla han manifestat la seva absoluta oposició a la mesura plantejada, ja que la planta de Polinyà és eficient, productiva i econòmicament rendible.

UPM Raflatac es dedica a la fabricació de paper autoadhesiu i té una plantilla a Polinyà de 155 treballadors i treballadores.