Els treballadors d’AENA es concentraran cada divendres a la T1 contra la privatització

aeroport-girona
Els sindicats d’AENA inicien a partir d’avui reunions amb els treballadors de les empreses subcontractades per l’aeroport, per a explicar-los les conseqüències de la privatització

A partir de demà, i tots els divendres fins la Setmana Santa, els sindicats amb representació a AENA han convocat concentracions a la T1 de l’aeroport de Barcelona des de les 10 a les 10.30 hores  del matí, durant el temps de l’entrepà. Els treballadors es passejaran mitja hora per la terminal, tot repartint octavetes per informar els usuaris de les conseqüències que comportarà la privatització de l’ens, si finalment es produeix tal i com ha anunciat el Ministeri de Foment.

La UGT i la resta de sindicats d’AENA han convocat aquesta protesta contra la privatització del 49% de l’ens i pel manteniment de llocs de treball que es veuen amenaçats. En els propers dies, és previst que registrin a Madrid el calendari de vagues que tindran lloc durant la setmana santa. Serà a partir d’aleshores quan, en assemblees, les plantilles hauran de decidir la convocatòria i la tipologia de mobilitzacions a seguir.

En paral·lel, els sindicats iniciaran reunions informatives amb la resta de representants dels treballadors a les empreses subcontractades per l’aeroport (empreses de serveis de neteja, de seguretat, de manteniment, d’assistència als vols, i d’assistència a les persones discapacitades, entre d’altres), per a explicar-los les conseqüències de la privatització en el conjunt de les persones que treballen a l’Aeroport, i recollir adhesions.

Tampoc descarten la convocatòria d’aturades a l’Aeroport de Barcelona.