Els treballadors de Barclays Bank es concentren aquest dimecres contra el nou ERO

barclaysEls dies 26 i 30 d’abril, vaga de la plantilla arreu de l’Estat

Els treballadors i les treballadores de Barclays Bank continuen amb les mobilitzacions contra l’ERO presentat per la direcció de l’entitat financera, que preveu l’extinció de 1.110 llocs de treball i  el tancament de 162 oficines, el 30% del total que el banc té arreu de l’Estat. A Catalunya, l’ERO afectaria 340 treballadors i 26 oficines de les 53 existents.

La plantilla es tornarà a mobilitzar aquest dimecres, 24 d’abril, amb aturades parcials d’una hora, de 12 a 13 hores, arreu del territori estatal. A Barcelona, el mateix dimecres a les 18:30 hores tindrà lloc una concentració de protesta davant del Banc d’Espanya. Tanmateix, les seccions sindicals de UGT i CCOO a Barclays Bank han convocat dues jornades de vaga per als propers 26 i 30 d’abril.

Des de la UGT de Catalunya reclamem que la direcció de Barclays s’ajusti a les condicions de l’ERO anterior, que resta obert fins a 31 de desembre de 2013, i que no es presenti un ERO nou. Per això reivindiquem els acords a què es va arribar en la negociació de l’ERO encara vigent, i que va basar-se en prejubilacions i baixes incentivades voluntàries.

Des de la nostra secció sindical continuem mostrant el nostre rebuig a qualsevol mesura traumàtica, més encara quan el grup Barclays Bank a nivell internacional ha aconseguit en el darrer exercici 7.000 milions de lliures esterlines de benefici.

Concentració Barclays Catalunya

DIA: 24 d’abril.
HORA: 18:30 hores.
LLOC: Davant seu Banc d’Espanya. Plaça Catalunya amb Portal de l’Àngel. Barcelona.