Els treballadors de CatalunyaCaixa es mobilitzen contra el pla de restructuració

catalunya-caixaDemà dissabte, a les 12.30h, davant els Serveis Centrals a Barcelona, contra l’acomiadament de 3.000 treballadors

Demà dissabte, 6 de juliol, a les 12.30 hores, els sindicats amb representació a CatalunyaCaixa han convocat concentracions a Barcelona, Madrid i València.

El pla de resolució que afecta CatalunyaCaixa implica tancaments d’oficines dins i fora de Catalunya, reducció de Serveis Centrals, desprendre’s de filials i sectors de negoci estratègics i l’acomiadament d’entre 2.000 i 3.000 treballadors i treballadores.

Considerem que es tracta d’un pla de reestructuració molt agressiu, a on no s’ha tingut en compte un model de viabilitat econòmica ni cap alternativa que pugui aprofitar els fons públics ingressats en revertir-los en l’accés generalitzat al crèdit ni en l’activació del teixit econòmic més bàsic. Els ajuts que arriben d’Europa estan servint com a instrument i excusa per concentrar el poder financer en mans de molt pocs. El RD 5/2013 dificulta el poder de negociació de les sortides. El RD 6/2013 comporta la pèrdua dels estalvis de clients i empleats que han invertit en híbrids. A més, els empleats de caixes estan sent acomiadats en massa per culpa de la mala gestió dels directius i la negligència dels òrgans inspectors i reguladors.

Per tot això, aquest dissabte els treballadors i treballadores de CatalunyaCaixa es mobilitzaran per tal d’intentar aturar aquest pla de reestructuració i fer entendre públicament que es pot canviar cap a un projecte reenfocant aquesta entitat al servei del públic, fent arribar el crèdit a les petites i mitjanes empreses, que són les úniques que creen ocupació en el nostre país.

Concentració contra la restructuració de CatalunyaCaixa

DIA: dissabte, 6 de juliol de 2013

HORA: 12.30 hores

LLOC: davant dels Serveis Centrals (Plaça d’Antoni Maura, 6,Barcelona).