Els treballadors de Cubigel aconsegueixen que se’ls pagui l’atur del mes de novembre

cubigel
El comitè d’empresa ha obtingut aquest matí el compromís per escrit de la directora provincial del SEPE a Barcelona

La pressió i les mobilitzacions de la plantilla de Cubigel en els darrers dies ha servit perquè el SEPE (Servicio Público de Empleo Estatal) reconegui finalment el dret dels treballadors afectats per l’ERO temporal a la fàbrica de Sant Quirze del Vallès  a cobrar la prestació per desocupació corresponent  al mes de novembre. El comitè d’empresa ha aconseguit aquest matí reunir-se amb la directora provincial del SEPE a Barcelona i n’ha obtingut el compromís per escrit.

El SEPE es negava a pagar-los la prestació per un problema burocràtic. Abans de l’estiu, la Generalitat va encarregar a una consultora l’estudi de la viabilitat de l’empresa, i davant el resultat favorable del mateix, van acordar buscar conjuntament solucions. Per aquesta raó, el comitè va avenir-se a acceptar una sèrie de mesures, entre elles ampliar l’ERO temporal  aprovat el mes de juny (26 dies per a 551 treballadors). Amb aquesta ampliació del període de suspensió de contractes, la direcció de Cubigel es comprometia a buscar, amb ajuda de la Generalitat, sortida als seus problemes de liquidesa.

El problema era que la documentació requerida per a aquesta ampliació de l’ERO temporal estava datada a 1 de desembre i, segons, el SEPE, quedava fora de termini i, en conseqüència, es negava a abonar les quantitats per desocupació a aquells treballadors que estaven afectats per l’ERO temporal el mes de novembre, després de tres mesos sense cobrar.