Els treballadors de Cubigel es concentrarn demà davant l’OTG de Sabadell

cubigel

La decisió de l’INEM pot provocar la inviabilitat permanent de l’empresa

Els treballadors i les treballadores de Cubigel es concentraran demà davant l’Oficina de Treball de la Generalitat del carrer Alfons XIII de Sabadell com a mesura de protesta per exigir el cobrament de les prestacions per desocupació que la direcció de l’INEM els deu i es nega a pagar. Aquesta és la primera de les mobilitzacions acordades avui pels treballadors en assemblea, després que ahir la direcció de Relacions Laborals de la Generalitat comuniqués al Comitè d’Empresa que l’INEM no abonaria les prestacions per desocupació corresponents al mes de novembre que havien de rebre els treballadors afectats per l’ERO temporal a la fàbrica de Sant Quirze del Vallès.

Tot es deu a un problema burocràtic. Abans de l’estiu, la Generalitat va encarregar a una consultora l’estudi de la viabilitat de l’empresa, i davant el resultat favorable del mateix, van acordar buscar conjuntament solucions. Per aquesta raó, el Comitè va avenir-se a acceptar una sèrie de mesures, entre elles ampliar l’ERO temporal  aprovat el mes de juny (26 dies per a 551 treballadors). Amb aquesta ampliació del període de suspensió de contractes, la direcció de Cubigel es comprometia a buscar, amb ajuda de la Generalitat, sortida als seus problemes de liquidesa.

El problema rau en què la documentació requerida per a aquesta ampliació de l’ERO temporal ha estat datada a 1 de desembre i, segons, l’INEM, això queda fora de termini i, en conseqüència, es nega a abonar les quantitats per desocupació a aquells treballadors que estaven afectats per l’ERO temporal el mes de novembre, després de tres mesos sense cobrar.

El Comitè d’Empresa denuncia que la continuïtat de Cubigel corre un greu perill, tot i que fa uns dies la Generalitat plantejava solucions mitjançant l’informe que posava de manifest la seva viabilitat. Malauradament, avui aquesta situació se suma a les dificultats de la plantilla, i la decisió de l’INEM de no pagar aquestes prestacions pot provocar la inviabilitat permanent de l’empresa

Concentració treballadors Cubigel davant OTG

DIA: Dijous, 5 de gener de 2012.
HORA: 10 hores.
LLOC: Oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya. Alfons XIII, 45. Sabadell.