Els treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat faran vaga el 29 i 30 de juny i el 20 i 21 del 09

fgc
La plantilla vol
mostrar la seva indignació per l’aplicació de la retallada del 5% dels seu sou

Les treballadores i els treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya han decidit avui, en l’assemblea general convocada pels sindicats representats en el Comitè d’Empresa -UGT, CONC, CGT i SEMAF-, ratificar la convocatòria d’aturades els dies 29 i 30 de juny i el 20 i 21 de setembre. Les aturades es realitzaran de 7 a 9 del matí i de 18 a 20 de la tarda.

Amb aquestes aturades els treballadors i les treballadores volen mostrar la seva indignació davant la vulneració del conveni col·lectiu vigent, amb l’aplicació de la retallada del 5% dels seus sous. Cal recordar que els treballadors i les treballadores del FGC estan inclosos en el decret 3/2010 de 29 de maig. L’aplicació d’aquest decret menysprea el model de relacions laborals que fins ara mantenien empresa i sindicats, ja que anul·la tot allò aconseguit amb la negociació col·lectiva durant els darrers anys.

La plantilla de FGC no pot entendre el greuge comparatiu que es produeix: els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya és l’única empresa de transport públic dins de l’Autoritat Metropolitana del Transport afectada per aquesta mesura. Per aquesta raó, a més de les aturades previstes no es descarten prendre altres mesures de pressió.