Els treballadors de Frape Behr tanquen el conflicte acceptant la indemnització proposada per Treball

elpunt.png El conflicte laboral a la fàbrica de Frape Behr de la Zona Franca està en vies de tancar-se. Els treballadors de la planta, que ocupa 295 persones, van aprovar en assemblea acceptar l’última proposta de la Generalitat. Els 92 afectats per l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) rebran una indemnització de 45 dies per any treballat amb un pagament lineal de 7.000 euros. La consellera de Treball, Mar Serna, va advertir que la viabilitat de l’empresa perillava si no s’acceptaven aquestes condicions.

Amb 146 vots a favor, 74 en contra i dues abstencions, la plantilla de Frape Behr va aprovar l’última proposta de mediació de Generalitat. Aquesta incrementava les indemnitzacions dels 20 dies a 45 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats i amb un pagament lineal de 7.000 euros. També es van acceptar les modificacions en el pla B pactades, en què s’inclou la congelació dels salaris durant dos anys, un augment productiu, l’absentisme del 7% i una clàusula de garantia de tres anys. L’empresa s’ha compromès a liquidar l’anomenada paga de març als treballadors i a finalitzar tots els contenciosos del conflicte.

«Ens han obligat a acceptar-lo», va lamentar el portaveu del comitè d’empresa, Jesús Plaza. En aquest sentit, els treballadors consideren que les dues parts hauran de vetllar perquè es compleixi aquest acord «forçat». El comitè ja ha informat l’administració catalana de la decisió.

MOBILITZACIONS A NISSAN
Per altra banda, els treballadors de Nissan van començar ahir les primeres mobilitzacions per rebutjar l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que vol presentar la direcció de la multinacional i que afectarà 450 treballadors. Segons van informar els representants sindicals, la plantilla va secundar de manera majoritària les concentracions que s’han fet al menjador a l’hora de l’entrepà en el torn del matí, de les nou a dos quarts de deu, al migdia de la una a dos quarts de dues, a la tarda de sis a dos quarts de set, i de la nit de dos quarts de dues a dos quarts de tres.

{mxc}