Els treballadors de Hayes Lemmerz es manifestaran dissabte contra el tancament de Sant Joan Despí

hayes-lemmerz.jpg
La decisió de tancar la fàbrica comporta l’acomiadament de 141 treballadors

Els treballadors i les treballadores de la planta de Hayes Lemmerz, dedicada a la fabricació de rodes d’alumini, sortiran al carrer el proper dissabte, 13 de febrer, per mostrar el seu total rebuig a la decisió de la direcció del grup nord-americà HL al qual pertany de tancar la seva planta de Sant Joan Despí i acomiadar la totalitat de la plantilla. Aquesta decisió afecta un total de 141 treballadors directes i més de 450 indirectes.

La secció sindical de la UGT a Hayes-Lemmerz està en total desacord amb la mesura plantejada per la direcció de l’empresa. Per al nostre sindicat, la planta de Sant Joan Despí és una planta viable, sempre i quan s’efectuïn per una banda les inversions que porten anys reclamant per a la realització del tratament tèrmic a les llantes i, per una altra banda, si el Grup HL assigna més comandes a aquesta planta, ja que és una de les més productives dins del grup, tal i com ha reconegut la mateixa empresa.

La secció sindical de la UGT a l’empresa acusa la direcció del grup d’haver provocat aquesta situació en tancar l’aixeta de les inversions –malgrat tenir concedits 1,5 milions d’euros del Ministeri d’Interior en concepte d’ajudes per finançar aquestes inversions– i desviar produccions a altres empreses del grup molt menys rendibles i eficients que la nostra, com la planta d’Itàlia i la de Txèquia. Per a nosaltres, el tancament de la planta del Baix Llobregat respon a una decisió política.

Manifestació treballadors Hayes Lemmerz

DIAdissabte13 de febrer de 2010
HORA: 12 hores
LLOCDe la porta de l’empresa Hayes Lemmerz (c/ Les Planes, 1-1A, Sant Joan Despí) al costat de l’Eroski de Cornellà de Llobregat.{mxc}