Els treballadors de l’Hospital de Sant Pau continúen amb la tancada indefinida

sant-pauEl comitè d’empresa de l’Hospital de Sant Pau continua amb la tancada indefinida que van iniciar fa sis dies al vestíbul principal contra les noves retallades anunciades per la Generalitat als pressupostos del 2013, que inclouran noves retallades a la sanitat pública. Tot i que aquests dies han estat durs, els membres del comitè estan molt animats pel suport que han rebut de molts treballadors i usuaris, que s’han afegit a la protesta. A més, veïns i bars dels voltants del centre estan aportant aliments als participants de la tancada.

El comitè té intenció de continuar la tancada de manera indefinida fins que es paralitzin els pressupostos per al 2013 tal com estan dissenyats ara mateix, i fan una crida als comitès i als treballadors d’altres hospitals perquè se sumin a la protesta contra les retalles. L’únic objectiu del Govern és desmantellar la sanitat pública i procedir a la seva mercantilització, provocant una minva de la qualitat del servei, una pèrdua de drets de la ciutadania i generant desigualtats socials.

A l’Hospital de Sant Pau s’han aplicat retallades des del 2010, amb tancament de sales i augment de les llistes d’espera. Els seus treballadors han patit una retallada salarial del 5%, l’eliminació dels fons social i d’ajudes (com la de menjador i escola bressol), un expedient de regulació d’ocupació temporal, i ara la direcció els ha anunciat que no cobraran la paga de Nadal, tot i que no són treballadors públics i l’hospital és una fundació privada.