Els treballadors de l’Hospital Moisès Broggi es sumen a les tancades contra les retallades

sant-pauEls treballadors i les treballadores de l’Hospital Moisès Broggi, del Consorci Sanitari Integral (Sant Joan Despí), iniciaran aquesta nit a les 21 hores una tancada al vestíbul del centre, afegint-se així a les protestes que s’estan duent a terme en diferents hospitals de Catalunya, com el Sant Pau de Barcelona i el Parc Taulí de Sabadell de manera indefinida, ahir el de la Vall d’Hebron o avui el de Granollers.

Lluitem per aconseguir que el Departament de Salut es replantegi la política sanitària que se’ns està aplicant tant als usuaris com als treballadors de la salut pública i que només comporta la degradació d’un sistema que era eficaç i eficient. A més, el Govern en funcions ja ha anunciat noves retallades per al 2013, que faran molt difícil mantenir la qualitat del servei a la ciutadania… fins i tot l’impossibilitat de continuar prestant alguns d’aquests serveis.

Des del 2010 s’estan vulnerant els nostres drets laborals: retallades de sou, acomiadaments, no cobertura de professionals, modificació de les seqüències de treball, pèrdua de dies de descans i a més no cobrarem la paga de Nadal. Aquestes retallades no només suposen una agressió als drets laborals dels treballadors i les treballadores del sector, sinó que s’està deteriorant el servei a la ciutadania encaminant-la cap a la privatització.

Necessitem, de forma immediata, solucions per evitar el greu deteriorament del sistema sanitari públic que va néixer en resposta a la consideració del dret a la salut com un dels drets humans fonamentals. Per tant, demanem al conseller de Sanitat que desisteixi d’aquesta política absurda que acabarà amb l’estat de benestar que tants anys ens ha costat aconseguir.