Els treballadors de la Hispano-Igualadina desconvoquen la vaga

La setmana passada, el sindicat UGT va anunciar que els conductors de l’empresa d’autobusos Hispano-Igualadina farien 12 dies de vaga durant aquest mes d’octubre. Doncs bé, l’empresa ha informat a laMalla.net que la mobilització ha estat desconvocada després que s’hagi arribat “a un acord satisfactori tant pels treballadors com per a l’empresa”. Així, els usuaris d’aquests autobusos, que uneixen Barcelona amb ciutats com Igualada o Vilafranca del Penedès, es podran desplaçar amb total normalitat.

ImageEl sindicat UGT ha decidit desconvocar la vaga després que, amb mediació de la Generalitat, hagi aconseguit que l’empresa es comprometi a complir la normativa sobre els descansos i temps de conducció. A més, s’han resolt altres discrepàncies, com ara les festes anuals o la retribució dels dies festius.

Tot i això, el sindicat ha alertat que hi haurà mobilitzacions i es podria tornar a convocar la vaga de conductors si l’empresa no compleix les reivindicacions dels treballadors abans del 30 de novembre.

La vaga havia de començar el proper dilluns i hagués afectat les principals línies de la companyia durant 12 dies.

{mxc}