Els treballadors de la residència geriàtrica Aser porten dos mesos sense cobrar

dependencia

Divendres a les 12 hores, concentració davant de l’ICASS

Les treballadores i els treballadors de la residència geriàtrica ASER del Prat de Llobregat es manifestaran demà, divendres 4 de novembre, a la porta de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials per denunciar que fa dos mesos que no cobren.

Els treballadors i les treballadores de la residència geriàtrica ASER, empresa contractada per l’ICASS i que s’ocupa de la cura de la gent gran del municipi, està patint en primera persona la mala gestió que l’empresa ha fet en els darrers anys, en els quals els endarreriments en el pagament de les nòmines s’ha convertit en una cosa freqüent. Una situació que s’ha agreujat en els darrers mesos, ja que la direcció d’ASER encara deu als treballadors les nòmines dels mesos de setembre i octubre (el salari és de 800 euros mensuals).

Aquesta situació està provocant situacions veritablement dramàtiques per als treballadors i treballadores del centre, ja que amb aquest baix salari i dos mesos sense cobrar, repercuteix directament en l’economia familiar.

Tanmateix, l’Institut Català d’ASsistència i Serveis Socials informa que ells han efectuat el pagament a l’empresa ASER i que, al seu entendre, és doncs responsabilitat de l’empresa, motiu pel han decidit mantenir-se al marge de la situació.

Per a la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya al Baix Llobregat, l’ICASS vol inhibir-se de la seva responasbilitat social amb els treballadors que presten el seu servei en les residències geriàtriques que ells gestionen. La UGT denuncia que la responsabilitat de l’ICASS no només és abonar les quotes mensuals; també tenen una responsabilitat en matèria de control i gestió.

Concentració treballadors residència geriàtrica ASER

DIA: Divendres, 4 de novembre de 2011.
HORA: 12 hores.
LLOC: Davant seu ICASS. Plaça de Pau Vila, 1. Barcelona.