Els treballadors de La SEDA exigeixen el desbloqueig del crèdit compromès de l’ICF

botellas-plastico.jpg

Denuncien que encara no han cobrat el sou de febrer, ni la paga de gener. Aquest divendres, 5 de març, es concentraran davant el Palau de la Generalitat

Els comitès d’empresa de La Seda de Barcelona dels centres de treball del Prat del LLobregat, Tarragona i Balaguer, es concentraran a Barcelona, davant el Palau de la Generalitat, el proper divendres, 5 de març, per demanar a l’Institut Català de Finances que compleixi el seu compromís adquirit i concedeixi crèdit a la companyia.

La UGT de Catalunya considera que la situació de les plantilles ha arribat al límit, després dels múltiples esforços i de l’exercici de responsabilitat que han fet. A data d’avui, i després de nou mesos de conflicte, els treballadors encara no han cobrat el salari del mes de febrer, ni la paga de gener, i als prejubilats se’ls deu els dos últims mesos (gener i febrer). La plantilla, a més, ha anat acordant expedient rera expedient de regulació temporal que l’empresa ha anat presentant, i continua patint les conseqüències de l’Expedient d’Extinció en el centre de treball d’El Prat del LLobregat.

Pels treballadors i treballadores, resulta poc comprensible que en ple procés de reestructuració de la companyia a nivell industrial, amb l’acord de la banca creditora en el refinançament del deute, i amb l’acord de tots i cadascun dels proveïdors en les condicions de pagament del deute, no arribin els diners per a l’ampliació de capital.

El comitè d’empresa entén que la situació actual no s’ha de perllongar més, i emplaça als qui han apostat pel futur de la companyia -la Generalitat, el consell d’administració de la companyia i BA Vidrio, a través del seu president Carlos Moreira- a que assumeixin el seu paper i desbloquegin les vies de finançament necessàries per a subsanar la falta de circulant que permeti retornar a l’activitat als centres de treball.

Sense data per a la concrecció del crèdit compromès per l’ICF, ni per a l’inici de l’ampliació de capital, el comitè reclama que s’agilitin d’una vegada per totes els dos processos i es reprengui la normalitat de la producció.

Entre els tres centres de treball, a La Seda hi treballen unes 350 persones.

Concentració plantilla La Seda (El Prat de Llobregat)

Dia: divendres, 5 de març de 2010

Hora: A les 11.30 hores.

Lloc: Plaça de Sant Jaume (Barcelona)