Els treballadors de la UAB, per la vaga contra les retallades

uab
E
l proper 7 d’octubre s’ha convocat una concentració de durant l’acte d’inauguració del curs universitari català, que aquest any se celebra a la Universitat Politècnica de Catalunya

Uns 400 treballadors i treballadores de la UAB, concretament personal d’administració i serveis (PAS) i personal docent investigador (PDI), van participar dilluns en una assemblea a la sala d’actes del Rectorat per abordar la situació en què es pot trobar la universitat davant l’anunci d’una retallada de 13 milions d’euros en el capítol de personal.

Des de la mesa, el president de la Junta de PAS funcionari, Lluís Perarnau (UGT de Catalunya), va emmarcar les retallades a la universitat en el context de les retallades generalitzades del Govern de la Generalitat a la sanitat, l’ensenyament i els serveis socials. En el cas de les universitats públiques, enguany el Govern ja ha retallat l’aportació pressupostària en 144 milions d’euros, fet que s’ha de sumar als incompliments dels governs anteriors. En el cas de la UAB, la tisorada s’ha concretat en 3 milions d’euros en el capítol I (PAS i PDI) en el 2011 i en 13 milions en el 2012. Això vol dir que en el curs que comença ja s’estan materialitzant les mesures que s’anuncien: no renovació d’interins, no renovació de contractes de professorat contractat, amortització de places… També es contemplen altres mesures, com la suspensió temporal de contractes en el PAS laboral i la supressió d’avantatges socials.

El to dominant de les intervencions va ser que davant d’aquest escenari no hi ha marge per a la negociació. L’assemblea, en una votació a mà alçada pràcticament unànime, es va pronunciar a favor d’una vaga de tot el sector universitari per fer front a aquest atac intolerable als llocs de treball i a les condicions laborals.

La UGT de Catalunya està promovent assemblees de treballadors i treballadores a d’altres universitats per discutir i aprovar un calendari de mobilitzacions, dins del qual cabria la possibilitat d’una vaga.

De moment, el proper 7 d’octubre s’ha convocat una concentració de delegats i treballadors d’universitats durant l’acte d’inauguració del curs universitari català, que aquest any se celebra a la Universitat Politècnica de Catalunya.