Els treballadors de la xarxa d’AENA a Catalunya diuen sí al principi d’acord que desconvoca la vaga

aeroport-girona

Amb 769 vots a favor i 250 en contra, i un 76% de participació al referèndum

Els treballadors i treballadores de la Xarxa d’AENA a Catalunya han donat el seu vist-i-plau al principi d’acord assolit la setmana passada amb la direcció d’AENA. D’aquesta manera, les vagues quedaran desconvocades.

La participació a la consulta ha estat d’un 76% dels treballadors i les treballadores, d’un total de 1.450. En total, 769 vots han estat a favor del preacord, i 250 en contra que es signi.

Per instal·lacions aeroportuàries, els vots han estat de la manera següent:

Aeroport del Prat (Barcelona): 566 a favor, 145 en contra
Aeroport de Girona: 82 a favor, 21 en contra
Aeroport de Reus: 26 a favor, 27 en contra
Aeròdrom de Sabadell: 15 a favor, 12 en contra.

El text contempla el manteniment, com a mínim fins al 2018, dels llocs de treball i de les condicions laborals dels treballadors d’AENA, AENA Aeropuertos i de les empreses concessionàries, punt clau de les reivindicacions sindicals, així com el fet que el conveni col·lectiu sigui d’aplicació a tots els treballadors i les treballadores d’AENA, independentment de l’empresa en què treballin.

El resultat ratifica les posicions sindicals sobre la necessitat d’un acord de garanties de l’ocupació i de les condicions laborals del conjunt de les plantilles.

Al marge d’aquesta valoració positiva, la UGT manté la seva oposició al canvi de model i a la privatització de l’ens.