Els treballadors de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellós inicien demà una vaga per desbloquejar el conveni

vandellosLa representació sindical de l’Associació Nuclear Ascó – Vandellós II (ANAV) ha convocat diverses jornades de vaga a partir de demà a les dues centrals nuclears davant el bloqueig patronal a la negociació del conveni col·lectiu.

El primer grup de vagues s’ha convocat per als següents períodes:

· 16, 17, 18 i 19 de maig (des de les 00.00 hores del primer dia fins a les 24 hores del quart dia).

· 23, 24, 25 i 26 de maig.

· 30 i 31 de maig, i 1 i 2 de juny.

· 6, 7, 8 i 9 de juny.

· 13, 14, 15 i 16 de juny.

El segon grup s’ha convocat durant els mesos de novembre i desembre.

L’objectiu de la vaga és que la direcció d’ENDESA/ENEL, gestora d’ANAV, desbloquegi la negociació del IV conveni col·lectiu i retiri la proposta presentada a la darrera reunió del 19 de febrer, que suposa una retallada salarial i de drets a la plantilla.

Des dels sindicats considerem que l’actitud de la patronal respon a la voluntat d’aconseguir que finalitzi la ultraactivitat del conveni –gràcies a la reforma laboral- i aquest decaigui, el que fa perillar l’ocupació de qualitat a les centrals i una gestió segura, fiable, respectuosa amb el medi ambient i que garanteixi la producció a llarg termini.

D’altra banda, des dels sindicats denunciem la imposició per part del Ministeri d’Indústria d’uns serveis mínims abusius.

Demà divendres, 16 de maig, primer dia de vaga, el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i el secretari general de la Federació d’Indústria i Treballadors Agraris (FITAG) de la UGT de Catalunya, Sergio Moreno, acompanyaran a partir de les 11 hores als treballadors de la central d’Ascó i més tard als de Vandellós.