Els treballadors de les mútues d’accidents de treball es mobilitzen contra les retallades salarials

mani-bcnEls treballadors i les treballadores de les mútues d’accidents de treball es mobilitzaran el proper dimecres, 12 de setembre, contra les retallades salarials imposades pel Govern de l’Estat a les seves empreses.

Tot i que són treballadors del sector privat i tenen conveni propi (el Conveni estatal d’Assegurances i Reassegurances i Mútues d’Accidents de Treball), aquest col•lectiu es veu afectat pel RD 20/2012 que rebaixa el sou als empleats públics, de manera que se’ls descompta entre el 5% i el 8% als seus salaris i se’ls retalla la paga de Nadal.

Els treballadors i les treballadores de les mútues rebutgen l’intervencionisme en les relacions laborals de les seves empreses per part del Govern central i exigeixen que es compleixin les condicions que marca el seu conveni, com és l’aplicació de l’IPC del 2010 i del 2011.

El proper dimecres els treballadors de les mútues realitzaran concentracions a primera hora als centres de treball i repartiran fulls informatius als vianants. A les 12 hores, s’ha convocat una manifestació que sortirà de la seu de la Mutua Universal (Gran Via/Balmes), passarà per les seus d’Asepeyo (Via Augusta, 36) i de MC MUTUAL (Diagonal, 394) i arribarà fins a la Tresoreria de la Seguretat Social (Pg. de Gràcia/Aragó).

Les mútues d’accidents de treball donen feina al conjunt de l’Estat a 23.000 persones, unes 6.000 a Catalunya, a empreses com Mutua Universal, MC Mutual, Asepeyo, Egarsat o Activa Mutua.