Els treballadors de l’escola concertada es concentren contra les retallades salarials

aula-amplio2

La concentració principal tindrà lloc a les 12h davant el Consorci d’Educació de Barcelona

Els treballadors i les treballadores de l’ensenyament privat concertat i d’educació especial de Catalunya continuen demà amb les mobilitzacions convocades contra la retallada salarial del 5%. En aquesta ocasió, amb motiu del pont de la Puríssima, la convocatòria s’avança a demà. Novament, es tornaran a lliurar per registre instàncies sol·licitant el pagament de les quantitats descomptades fins al moment. Les concentracions tindran lloc davant de les Delegacions Territorials del Departament d’Educació a Girona, Manresa, Tortosa, Tarragona, i a l’Oficina Gestora de la Generalitat a Vic. Com en les anteriors ocasions, l’acte central tindrà lloc davant del seu del Consorci d’Educació de Barcelona (Plaça Urquinaona, 6), on es farà una concentració en la qual aquesta vegada s’hi sumaran els companys i les companyes de l’escola concertada del Baix Llobregat, Hospitalet, Badalona i Barcelonès Nord.

Actualment, les escoles concertades de Catalunya compten amb 35.000 professors, dels quals uns 24.000 cobren de pagament delegat, i atenen un 36% de l’alumnat de les nostres aules. La UGT de Catalunya denuncia que els i les professionals de l’ensenyament privat concertat no treballen per a l’administració, ni tampoc ho fan en les mateixes condicions que el funcionariat, però en canvi sí que se’ls ha aplicat la mateixa retallada que al personal de l’administració pública, sense tenir en compte la normativa laboral aplicable. Segons càlculs de la UGT de Catalunya, aquestes retallades suposen per al govern un estalvi de prop de 60 milions d’euros anuals, que cal sumar als 150 milions que s’estalvia endarrerint, any rere any, l’esperada homologació de les condicions de treball dels treballadors de l’escola concertada.

Concentració treballadors escola concertada

DIA: dijous, 2 de desembre de 2010
HORA: 12 hores.

LLOC: A Barcelona, Consorci d’Educació de Barcelona (Plaça Urquinaona, 6).