Els treballadors de Mercedes Benz es mobilitzen contra el tancament de l’empresa

lamalla El comitè d'empresa de Mercedes Benz ha convocat per aquest dimarts la primera jornada de vaga i mobilitzacions contra la decisió de l'empresa de tancar la factoria que té al barri de Sant Andreu de Barcelona i que ocupa 420 persones. La jornada comença a les 9.00 hores, amb una concentració dels treballadors a les portes de la planta, des d’on es dirigiran fins a la seu del districte de Sant Andreu. Posteriorment, la plantilla té previst traslladar-se fins a la plaça Urquinaona, on començarà un segon recorregut a peu pels carrers de Barcelona que desembocarà a la plaça Sant Jaume i que acabarà amb el lliurament d'un manifest a la Generalitat.

mercedesLa d’aquest dijous es la primera de les nou jornades de vaga que han convocat els treballadors de Mercedes. Segons ha informat el sindicat UGT, les mobilitzacions es repetiran els dies 17, 18, 19, 23, 24, 25, 30 i 31 d’octubre.

Mercedes Benz va anunciar el passat 5 d'octubre el tancament de la seva històrica planta i va informar que recol·locarà 258 empleats en la nova societat a risc compartit amb Estampaciones Sabadell, que es preveu posar en marxa a final d'any a Esparreguera (el Baix Llobregat). A la resta de treballadors se'ls donarà l'opció de traslladar-se a la fàbrica de Vitòria, negociar un contingent de treballadors amb els nous proveïdors que s'estan buscant perquè facin una part de la producció o jubilacions anticipades.

Els treballadors no estan d’acord amb aquests solucions i reclamen a l'empresa que reconsideri la seva decisió de tancar la planta. A més, critiquen la "falta de garanties" de la proposta de Mercedes Benz, sobretot pels plans d'externalització de l'activitat i de creació d'una aliança amb Estampaciones Sabadell, una empresa que passa per problemes des de fa temps.

D’altra banda, la fàbrica que Mercedes-Benz té a Vitoria ja ha anunciat que haurà de parar la seva producció dimecres i dijous com a conseqüència de la falta de subministrament de peces de la planta de Barcelona.

{mxc}