Els treballadors de Mercedes, Frape Behr i Sysmo es manifesten contra el tancament de les empreses

lamallaEls treballadors de Mercedes, Frape Behr i Sysmo, tres empreses del sector del components de l’automòbil que han anunciat el seu tancament, s’han manifestat aquest dimarts al matí per centre de Barcelona per reclamar la continuïtat de les companyies i mantenir, així, els seus llocs de treball. Segons ha informat la Guàrdia Urbana, uns 700 empleats han participat en aquesta protesta.

Els manifestants han iniciat la marxa a la plaça Universitat i s’han dirigit a la plaça Sant Jaume, on esperaven lliurar un comunicat conjunt a les autoritats al Palau de la Generalitat. Els treballadors mobilitzats portaven pancartes i clamaven consignes contra els responsables de les tres fàbriques i també contra les autoritats catalanes, als quals demanaven "més implicació".

Alguns carregaven amb ninots amb una soga lligada al coll (que representaven la situació que viuen els treballadors davant del risc de perdre la seva feina) i altres amb portaven figures amb les fotografies dels directius, segons han explicat a Europa Press delegats sindicals de les tres companyies.

manifafrapemercedesLa situació de les tres empreses afectades
La plantilla de Mercedes està pendent de la possible presentació d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afectaria els 420 treballadors i que, segons ha publicat avui 'Expansión', la direcció prepara per "forçar el cessament de la vaga". Tot i això, fonts del Departament de Treball han negat haver rebut formalment la documentació.

De la seva banda, la plantilla de la planta de components Frape Behr ha assegurat que la negociació amb l'empresa està en un "punt mort" per la posició "immobilista" de la directiva i ha assenyalat que dilluns que ve es farà una trobada amb l'Administació que podria "desbloquejar" la situació, segons ha explicat un portaveu del comitè d'empresa.

De la mateixa manera, els treballadors de l'exproveïdor de Seat Sysmo estan "a l'espera" de rebre informació per part de l'empresa, que fa dues setmanes els va comunicar que estava "recollint informació" per trobar una sortida a la situació que podria passar per convocar "un concurs de creditors".

{mxc}