Els treballadors de Nissan es mobilitzaran contra l’ERO els propers 23 i 30 de gener i 6 de febrer

La direcció de Nissan ha acceptat avui davant el comitè d’empresa la prorrogació de les negociacions del conveni un any més del previst (la vigència de l’actual conveni finalitzà el mes de desembre), donant així la raó al comitè, que preferia desvincular aquesta negociació de la corresponent a la retallada de plantilla plantejat per l’empresa.

Així mateix, la direcció de l’empresa ha tornat a oposar-se a les prejubilacions i altres eines presents en el conveni com a mesures no traumàtiques per solucionar l’excedent de plantilla que, segons l’empresa, existeix actualment. Per a la UGT de Catalunya, caldrà encara que Nissan demostri la realitat d’aquest excedent de personal que, per al nostre sindicat, no existeix.

Demà, el comitè informarà els treballadors i les treballadores del calendari de mobilitzacions previstes contra l’anuci de la companyia:

• Dimecres 23 de gener de 2008 – concentracions al menjador 2 de la fàbrica de Zona Franca: de 9 a 9:30 h., de 18:00 a 18:30 h., i d’1:00 a 1:30 h. de la matinada.
  • Dimecres 30 de gener de 2008 – una hora d’aturada per torns: de 9:30 a 10:30 h., de 18:30 a 19:30 h., i de 1:30 a 2:30 h. de la matinada.

• Dimecres 6 de febrer de 2008 – una hora d’aturada per torns: de 9:30 a 10:30 h., de 18:30 a 19:30 h., i de 1:30 a 2:30 h. de la matinada.

{mxc}