Els treballadors de Parcs i Jardins es tanquen

El treballadors i les treballadores de Parcs i Jardins de Barcelona han iniciat aquest matí una tancada-acampada indefinida a la seu de l’organisme (c/Tarragona, 173) per exigir el compliments del conveni col·lectiu vigent.

Parcs i Jardins, institut muncipal depenent de l’Ajuntament de Barcelona, intenta deteriorar la qualitat del servei públic disminuïnt la plantilla, fent més profunda la crisi econòmica i la precarització de les condicions laborals. Aquestes mesures regressives se centren, bàsicament, en l’incompliment del conveni col·lectiu pel que fa a la jubilació parcial de les persones que hi tenen dret i l’eliminació dels llocs de treball que fins ara han fet de rellevistes i que substitueixen a aquests jubilats.

És a dir, fins ara cada jubilat parcial completava la seva jornada total amb la incorporació d’un treballador de relleu, i quan el primer es jubilava, el segon entrava de ple a la plantilla de Parcs i Jardins. Ara, l’empresa vulnera aquest acord i, un cop el treballador es jubila, el rellevista es queda sense feina. I, d’aquesta manera, Parcs i Jardins aconsegueix reduir la plantilla sense fer gaire rebombori, perpetrant un nou atac a l’ocupació pública i a les mesures per consolidar treball estable.

Des de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya reiterem el nostre incondicional suport als treballadors i les treballadores de l’Institut Municipal de Parcs i Jardins, entenent la seva reivindicació com una defensa de l’ocupació pública, d’una estabilitat laboral molt deteriorada en el sector públic, i de la negociació col·lectiva i els acords adoptats entre amdues parts.