Els treballadors de presons es concentraran davant el Departament de Justícia en defensa dels seus drets

Al·leguen que Justícia no dona solució a les reivindicacions del col·lectiu penitenciari

UGTPRESONS i la resta d’organitzacions sindicals representatives, CCOO, CATAC i CSIF, convoquen una concentració en defensa dels drets del col·lectiu i per unes condicions laborals dignes el proper dilluns 23 de juliol,  a les 17 hores, a les portes de la Conselleria de Justícia (c. Pau Claris, 81).

La nova titular del Departament de Justícia, la sra. Ester Capella i Farré, ha iniciat la seva legislatura donant l’esquena als professionals penitenciaris i ignorant les reivindicacions que els representants legals dels treballadors li han presentat, algunes de les quals fa mesos mesos que les sol·liciten.

Per tant, el proper dilluns 23 els treballadors i treballadores del sector de presons es mobilitzen per reclamar:

• La pròrroga del Programa de Rendiment Professional (PRP) que suposa entre un 6% i un 8% de les retribucions. L’increment de l’1,75% de retribucions per aquest 2018, que preveuen els pressupostos estatals per aquest 2018. La recuperació de les pagues extres de 2013 i 2014, són els únics treballadors públics als quals no se’ls ha restituït.
  • Un compromís de la consellera de reducció de l’alta temporalitat que pateix el nostre sistema penitenciari per la via de la consolidació de llocs de treball, més del 90% dels llocs de l’àrea de rehabilitació estan ocupats per personal interí i més del 20% de vigilància.
  • L’establiment urgent de mesures preventives per frenar l’alarmant increment d’agressions que els professionals penitenciaris pateixen i que augmenten any rere any.
  • La jubilació anticipada del personal penitenciari, la mitjana d’edat actual frega els 53 anys i només 18 treballadors tenen menys de 30 anys. La modificació del Decret de segona activitat del personal penitenciari, adaptant-lo a la realitat actual.
  • L’inici de negociacions del nou acord de condicions laborals del personal penitenciari, que a hores d’ara està en situació de pròrroga des de l’any 2010.

UGTPRESONS i la resta de sindicats representatius fa una crida a totes les treballadores i treballadors del sector a participar en aquesta concentració en defensa dels drets i les condicions laborals del col·lectiu.