Els treballadors de Renfe i Adif tornaran a mobilitzar-se demà contra les retallades salarials i la futura segmentació i privatització

renfe 380xLa direcció de Renfe ha amenaçat avui amb reduir una plantilla ‘sobredimen-sionada’

Més de 4.000 treballadors de Renfe Operadora i Adif a Catalunya estan convocats a la vaga del dia 17 de setembre

La UGT i la resta de sindicats amb representació a Renfe Operadora i Adif han convocat demà divendres, 14 de setembre, una nova mobilització contra les agressions que pateixen els ferroviaris i les ferroviàries per part del govern de l’Estat. Els treballadors i les treballadores es concentraran de nou al vestíbul de l’Estació de Barcelona – Sants a les 10.30 hores.

Els sindicats denuncien que en lloc de potenciar el nostre ferrocarril millorant la prestació del servei i facilitant l’accés al ferrocarril de qualitat al conjunt de la societat, aquest govern pretén regalar-l’hi a les empreses privades. Les mobilitzacions també són una mostra de rebuig a les mesures contingudes dins del Reial Decret Llei 20/2012, que elimina la paga extra de desembre i obre la possibilitat de suspendre o modificar els convenis col•lectius i a aplicar més retallades.

A més, en la reunió mantinguda avui entre els sindicats i Renfe Operadora, el president de l’empresa ha manifestat que la plantilla “està sobredimensionada” i té intenció de reduir-la.

Per totes aquestes raons, continua endavant la convocatòria de vaga per al proper dilluns, 17 de setembre. A Catalunya estan convocats uns 4.000 treballadors i treballadores de Renfe Operadora i Adif.