Els treballadors de residències de temps lliure de la Generalitat es mobilitzen contra el tancament

Els treballadors de Llançà es concentraran a Girona, i els de Les i Tarragona es manifestaran a Lleida

Avui s’ha celebrat a Llançà (Girona) una assemblea amb els treballadors i les treballadores de les tres residències de temps lliure de la Generalitat que hi ha a Catalunya: Llançà, Les (Lleida) i Tarragona. Davant l’anunci del Govern de tancar aquestes residències de turisme social –tancament al qual s’oposa la UGT de Catalunya-, els sindicats han convocat mobilitzacions per al proper divendres, 25 de novembre. Els treballadors de Llançà es concentraran de 13 a 14 hores davant la seu de la Generalitat a Girona (c. de Pompeu Fabra, 1), mentre que els de Les i Tarragona es manifestaran a Lleida a partir de les 13 hores, des de la seu dels sindicats (Av. de Catalunya, 2) fins a la Delegació de la Generalitat a Lleida.

Les residències de temps lliure estan destinades a facilitar als treballadors i les treballadores, en actiu o jubilats, i a les seves famílies la possibilitat de gaudir d’un període de vacances i lleure amb unes contraprestacions inferiors als preus de mercat. Ara el Govern de la Generalitat, en la línia de retallades i desmantellament dels serveis públics que està realitzant, ha decidit tancar-les i renunciar a aquesta transferència estatal.

Des de la UGT de Catalunya estem disposats a parlar d’un pla de viabilitat per a les residències de temps lliure –sempre que hi hagi una reubicació dels treballadors-, però rebutgem el seu tancament, tant per la destrucció de llocs de treball que suposarà en un moment de crisi com l’actual (37 treballadors a Girona, 48 a Lleida i 60 a Tarragona) com per la desaparició d’aquest servei de turisme social.