Els treballadors de serveis ambientals del Vallès Oriental reclamen als seus responsables polítics que actuïn i prenguin decisions per protegir-los

savosaDavant les informacions i declaracions aparegudes als mitjans d’informació comarcals, els treballadors i les treballadores de Serveis Ambientals del Vallès Oriental reclamem responsabilitat als nostres responsables polítics del Consell Comarcal.

A Serveis Ambientals del Vallès Oriental, l’empresa pública depenent del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental, des de l’any 2012 estem patint  les noves normatives estatals que afecten el personal públic. Se’ns han aplicat mesures com la congelació salarial, la supressió de la paga extraordinària de Nadal, l’increment de la jornada anual -passant de 35 a 37,5 hores setmanals- o l’aplicació del decret 20/2012, pel qual s’aplica una reducció salarial als treballadors en cas de malaltia comuna. Decisions que, en molts casos, només ens afecten a nosaltres i no a d’altres administracions locals.

Els treballadors i les treballadores esperem dels nostres caps el que tothom espera dels polítics que els representen, que es posin al capdavant, que ens protegeixin de les contínues agressions que rebem del Govern de l’Estat, però això no succeeix. No volem més lamentacions, no volem més “no sabem què passarà”, no volem que generin més pànic, confusió i incertesa a la plantilla. Actuïn, prenguin decisions, ¿ens poden protegir?

A nosaltres també ens preocupa la reforma de la llei de les administracions públiques, és un més de la llista de greuges, i genera incerteses en nosaltres i en les nostres famílies. Però l’experiència viscuda amb d’altres greuges ens fa témer que a l’hora de defensar els nostres drets, el que ens pertoca, ens trobarem sols, plantejant accions, demandes col·lectives i conflictivitat, ja que quan intentem trobar-nos en el camí amb els nostres dirigents polítics, ens trobem amb dubtes, amb pors i amb molts “no podem” i “no ens atrevim”.

Si us plau, polítics: prenguin decisions polítiques i protegeixin els seus treballadors.