Els treballadors de serveis socials es concentraran durant el III Congrés del Tercer Sector

geriatric

Els delegats i les delelegades de la UGT i la CONC del sector social de Catalunya -que inclou la tasca no pública d’atenció al menor- es concentraran el proper dijous, 24 de març, davant del centre de Convencions Internacional de Barcelona (Fòrum), seu del III Congrés del Tercer Sector Social de Catalunya, per denunciar el bloqueig de les negociacions del conveni de l’Acció social a Catalunya.

Després que fa un any i tres mesos la patronal AESAP denunciés el conveni, des de la UGT i CC.OO. no veiem una clara voluntat negociadora per part de les patronals AEISC i AESAP per trobar una solució. Al contrari, ambdós sindicats denunciem el seu posicionament clarament obstruccionista amb propostes cada vegada més antisocials, com per exemple la proposta de congelació salarial de tres anys de durada i la retallada de dies de lliure disposició reconeguts al conveni.

Cada dia que passa, la congelació del conveni té conseqüències més desastrosses i irreversibles per al sector dels serveis socials. Creix la sensació de desregulació i això possibilita que empreses alienes tradicionalment al sector realitzin una acció de dumping competint amb preus més baixos i provocant la precarització del sector.

La UGT i la CONC exigim que la negociació del conveni sigui una veritable negociació que no signifiqui cap pèrdua de les condicions laborals actuals que tenen els treballadors i les treballdores del sector. Reivindiquem no només millores econòmiques, sinó unes mínimes clàusules socials que dignifiquin les condicions de treball.

És per aquesta raó que convoquem els delegats i les delegades del sector a mobilitzar-se durant la celebració del III Congrés del tercer sector social de Catalunya, en la que escenificarem la greu situació en en què es troben molts treballadors i treballadores de l’àmbit social.

La primera concentració tindrà lloc durant la inauguració del Congrés, el dijous 24, de 9 a 12 hores, i consistirà en el repartiment d’informació sobre el bloqueig del sector a l’entrada del Congrés. Tanmateix, els delegats i les delegades es tornaran a concentrar a partir de les 17.30 hores, quan s’espera l’arribada del president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas.

Concentració treballadors tercer sector social

DIA: 24 de març de 2011
HORA: de 9 a 12 hores, concentració i repartiment octavetes. A les 17.30 hores, concentració amb motiu arribada president Generalitat.
LLOC: Centre de Convencions Internacional de Barcelona. Fòrum. Barcelona.