Els treballadors del Liceu faran vaga el dia 23 per frenar l’acomiadament del 10% de la plantilla

liceu

Els treballadors i les treballadores del Gran Teatre del Liceu de Barcelona van decidir ahir en assemblea fer vaga el proper dia 23 de juliol, data en què estava prevista l’estrena de la sarsuela “Doña Francisquita”.

Dels 263 treballadors que van votar, 168 ho van fer a favor de la protesta; 76, en contra; 18 vots van ser en blanc i 1, nul. La plantilla del teatre està formada per uns 400 treballadors i treballadores.

La plantilla del Liceu protesta perquè, malgrat no ser funcionaris, ja han vist reduït un 5% el seu sou, com a aplicació del ‘decretazo’ presentat pel govern. Però, sobretot, els treballadors i les treballadores volen aturar l’expedient de regulació d’ocupació que la direcció ha anunciat per a finals de juliol per tal de reduir la plantilla en un 10%. A més, l’empresa també ha anunciat la possibilitat de suspensió temporal de contractes per al 2011-2012.

El passat 6 de juliol, com a primer acte de rebuig contra les retallades de plantilla i de sous, el cor del teatre va oferir un recital-protesta a les portes del Liceu.