Els treballadors del nou centre logístic integral de Correus a la Zona Franca inicien una vaga parcial indefinida

correus-zalEl seguiment durant el torn de nit ha estat del 90%

La UGT de Catalunya, CGT i SIPCTE-USOC han convocat des d’avui una vaga al nou Centre Logístic Integral (CLI) de Correus a la Zona Franca de Barcelona, inaugurat dilluns passat.

Els sindicats denuncien la manca de negociació per part de la Direcció Territorial de Catalunya quant a les condicions laborals per a l’entrada en funcionament del nou pavelló, que inclou els centres CAM1/CIT, CAM2 i CTP2, en total uns 300 treballadors i treballadores.

La Direcció Territorial de Correus va obrir el procés negociador el 6 de maig i el va tancar unilateralment el passat 6 de juny, sense haver arribat a cap acord amb els representants de la plantilla. A la reunió d’arbitratge de la Generalitat del passat divendres els representants de Correus també es van negar a cap apropament. Els principals punts de conflicte són:

· La direcció imposa treballar un dissabte de cada tres. Els sindicats es neguen perquè els treballadors del centre CAM1 no treballaven dissabtes i , a més, consideren que amb el volum total de plantilla l’organització es podria fer d’una altra manera.

· S’han modificat els horaris del torn de nit.

· La direcció es nega a publicar l’antiguitat dels treballadors afectats –com és habitual quan es produeix un trasllat de plantilla- perquè es puguin corregir possibles errors i els treballadors mantinguin la seva antiguitat.

· El nou pavelló funciona amb automatització de la paqueteria. A tots els centres de l’Estat, el personal que treballa en un entorn d’automatització cobra un plus de tres euros per dia efectiu i l’adscripció a aquestes tasques és voluntària. Així succeeix, per exemple, al centre de Sant Cugat o al de Drassanes (Barcelona). La direcció es va negar inicialment a pagar el plus, i tot que finalment va accedir, continua negant-se a què l’adscripció dels treballadors sigui voluntària.

· L’empresa no vol fer-se càrrec del transport dels treballadors fins al pavelló, que es troba en una zona amb insuficiència de transport públic, més encara durant el cap de setmana.

· A la documentació presentada, la Direcció de Correus planteja que existeix un excedent de plantilla durant el torn de matí. Els sindicats temen pel futur del personal laboral eventual.

S’ha convocat vaga durant les tres darreres hores de cada torn a partir del dia 25 de juny. El torn de nit ha fet vaga de 04.00 a 07.00 hores, amb un seguiment del 90%. El torn de matí l’ha iniciat a les 11 hores i el de tarda ho farà de 19 a 22 hores.