Els treballadors del transport regular de viatges passen a ser considerats agents de l’autoritat

La Llei de Seguretat en el Transport inclou aquesta modificació a petició de la UGT de Catalunya

Els treballadors i les treballadores de les empreses operadores de serveis de transport públic regular tindran a partir d’ara la consideració d’agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions, especialment les de vigilància immediata del compliment per part dels usuaris i per tercers en general de les regles que estableixen les lleis i els reglaments.

Per tant, des de l’1 de gener les agressions a conductors, inspectors i vigilants es consideren delicte i no falta, com passa amb els membres dels cossos de seguretat, els metges i els professors de l’ensenyament públic.

La modificació s’ha publicat al DOGC 6035- 30/12/2011.

Aquesta consideració ha estat possible perquè s’han tingut en compte les al·legacions presentades pel sector de Transport per Carreteres i Urbans de la UGT de Catalunya a les modificacions proposades a la Llei de Seguretat en el Transport.

El nostre sindicat es mostra satisfet perquè aquesta és una de les nostres reivindicacions històriques i posa de manifest el nostre compromís amb els companys de transport de viatgers per carreteres.