Els treballadors del transport sanitari faran vaga el 19, 20 i 21 de juliol

ambulancia
La UGT de Catalunya denuncia davant el Tribunal Laboral de Catalunya que la patronal d’aquest sector privat hagi aplicat unilateralment la retallada del 5% a la seva plantilla, incomplint el conveni existent

La UGT de Catalunya, juntament amb la CONC i la USOC, ha convocat una vaga de 24 hores per als propers dies 19, 20 i 21 de juliol en el sector de transport sanitari.

Amb aquesta vaga volem manifestar públicament el malestar dels treballadors i les treballadores del transport sanitari a Catalunya i la Vall d’Aran per la retallada del 5% dels sous efectuada per les empreses, de forma unilateral i incomplint el conveni existent.

La patronal ACEA -Associació Catalana d’Empresaris d’Ambulàncies- va trencar les negociacions del conveni col·lectiu al mes de març, i ara es remet al real decret 3/2010 de 29 de maig, que fa referència a convenis i concerts amb l’Administració, per aplicar una retallada del 5% del salari a tots els treballadors del sector. Aquesta baixada salarial, que afecta 5.000 treballadors i treballadores, pot ser d’entre 100 i 140 euros mensuals en funció de la categoria. Tanmateix, la patronal proposa la devolució dels dies de lliure disposició i el no abonament ni compensació de les hores de formació obligatòries establertes al Conveni i recollides en les licitacions dels contractes amb el Catsalut i el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM 061).

Per aquesta raó, el nostre sindicat considera il·legals aquestes retallades i les ha portat fins al Tribunal Laboral de Catalunya, per denunciar les agressions constants que rep el col·lectiu del transport sanitari per part de la patronal.