Els treballadors dels quioscos propietat del Col·legi de Periodistes es mobilitzen contra la reducció salarial de fins a un 30%

Font: Wikimedia, autor Xavix1

L’entitat és propietària de 13 quioscos de premsa a la ciutat de Barcelona, amb 47 treballadors

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha aplicat de manera unilateral una retallada salarial als 47 treballadors i treballadores dels 13 quioscos de premsa de la seva propietat, mitjançant l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors (modificació substancial de les condicions de treball).

La retallada s’ha aplicat sobre els incentius de productivitat, que representen entre un 20% i un 30% de la retribució d’aquests treballadors, ja que el sou base és molt baix. La reducció del 3% a l’1% en aspectes vinculats a la qualitat del servei se suma a unes mesures inadmissibles que no han tingut en compte la peculiaritat de l’activitat de venda oberta i a peu de carrer.

Des de la UGT de Catalunya rebutgem i exigim la retirada d’aquesta mesura perquè és injusta i, a més, no està justificada de cap manera, perquè aquest col·lectiu ha aconseguit un compliment del 108,8% dels objectius de creixement de productivitat que s’havien fixat per a la percepció dels incentius.

El nostre sindicat ha convocat una concentració de protesta davant la seu del Col·legi de Periodistes (Rambla de Catalunya, 10) el proper dimecres, 27 d’abril, a les 16 hores, coincidint amb la celebració de la Junta General.