Els treballadors d’empreses consultores es concentren per exigir un conveni digne i modern

banderolasLa UGT de Catalunya reivindica la regularització dels horaris i de les classificacions professionals, i un salari mínim de 1.000 euros per als 50.000 professionals del sector al nostre país

Per primer cop en els darrers 20 anys, els treballadors i les treballadores del sector d'empreses consultores sortiran al carrer per exigir un conveni digne, modern i actualitzat. Aquests professionals es concentraran el proper dimarts, 9 d'octubre, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona de 12 a 13 hores, i després marxaran fins a la seu de la patronal Associació Catalana d'Empreses Consultores (c. d'Aribau, 282-284) per lliurar les seves reivindicacions. Paral·lelament també hi haurà una concentració a Madrid.

Des del març s'està negociant el que serà la setzena revisió del Conveni estatal d'empreses consultores, de planificació i d'estudis de mercat. Després de 20 anys i 15 convenis sense avenços significatius per als treballadors i les treballadores, i davant d'una patronal amb visió empresarial del segle passat que no vol evolucionar, la UGT de Catalunya considera que ha arribat el moment de mobilitzar-se. A Catalunya, uns 50.000 professionals treballen en aquest sector.

Les principals reivindicacions del nostre sindicat, a les quals la patronal es nega, són quatre:

• Salari mínim de 1.000 euros.
  • Regularització de les classificacions professionals.
  • Fixació d'un còmput anual d'hores màximes.
  • Derogació de la clàusula d'absorció, per la qual els augments salarials eren absorbits com a millores voluntàries.

CONCENTRACIÓ TREBALLADORS SECTOR CONSULTORES

DIA
dimarts, 9
d'octubre de 2007.
HORA i LLOC: de 12 a 13 a la Plaça de Sant Jaume. Després marxaran fins a la seu de l'Associació Catalana d'Empreses Consultores (c. d'Aribau, 282-284, Barcelona).

{mxc}