Els treballadors d’Iberpotash hauran de ratificar demà el preacord

industria.jpg
El preacord preveu que l’empresa completi la prestació d’atur als afectats per l’ERO temporal fins al 75% del salari, amb un màxim de 2.400 euros, i el 75% de les pagues extraordinàries

Els comitès d’empresa i la direcció d’Iberpotash van arribar divendres a la tarda a un preacord sobre les condicions de l’expedient de regulació d’ocupació temporal presentat per l’empresa i que la setmana passada va aprovar el Departament de Treball. Dissabte es van celebrar assemblees tant a al centre de Balsareny com al de Súria per explicar els termes del preacord, mentre que demà dimarts se sotmetrà a referèndum perquè la plantilla s’hi pronunciï. Amb el preacord s’ha desconvocat la vaga de 24 hores prevista per a avui.

L’aprovació de l’expedient per part de la Generalitat redueix l’aplicació de l’ERO de 160 a 120 dies i no preveu que es complementi el sou dels 790 treballadors que es veuran afectats. Davant d’aquesta resolució, tant la UGT (sindicat majoritari al comitè d’empresa de Súria) com CCOO (majoritari al de Sallent) van anunciar la interposició d’un recurs d’alçada contra l’aprovació de l’ERO. Però el preacord assolit ara preveu que l’empresa completi la prestació d’atur als afectats fins al 75% del salari, amb un màxim de 2.400 euros, i el 75% de les pagues extraordinàries. El preacord també preveu que es mantinguin els 120 dies de suspensió de contractes fins al 31 de juliol aprovats per Treball, però amb la possibilitat de prorrogar-los fins a un màxim de 180 dies, depenent de l’estoc existent en la data en què és previst que s’acabi la seva aplicació.

A més, el preacord també dóna sortida al conflicte que els comitès i l’empresa mantenien obert per la retribució de primes de l’any 2009 i garanteix l’actual nivell d’ocupació mentre s’apliqui l’expedient.
{mxc}