Els treballadors i les treballadores d’ATENTO votaran dimarts en referèndum si estan d’acord o no amb la proposta de la mesa negociadora

20140515060533

Els treballadors i les treballadores d’Atento votaran aquest dimarts, 5 d’agost, en referèndum si decideixen acceptar l’oferta aconseguida per UGT i CCOO en la mesa negociadora o si prefereixen rebutjar l’oferta i regir-se per la legislació vigent.

Les condicions assolides en la mesa de negociació són les següents:

Atento passa dels 800 acomiadaments forçosos plantejats inicialment a 403, ja que gràcies a la proposta conjunta d’ambdós sindicats l’empresa admet el 40% mínim de voluntaris, cosa que facilita que hi hagi 269 baixes voluntàries. A més, s’ha aconseguit que els treballadors de serveis exclosos que desitgin marxar puguin fer-ho.

Finalment Atento reconeix la indemnització equivalent a l’acomiadament improcedent, és a dir, 45 dies d’indemnització per any treballat amb un màxim de 42 mensualitats fins al febrer de 2012 (última reforma laboral), i 33 dies des de febrer de 2012 per a tots els afectats i un màxim de 24 mensualitats.

Dos anys sense ERO.

Atento ofereix assolir el 45% d’indefinits el 2015, i el 50% el 2016.

S’eliminen els articles 28 i 29 del conveni, que parlen de permisos retribuïts i no retribuïts en el criteri d’absentisme, com a vàlids per realitzar els acomiadaments, ja que vulneren els drets recollits en el conveni.

La jornada abans del referèndum tindran lloc assemblees als diferents centres d’Atento d’arreu de l’Estat per explicar la proposta. Dimecres, 6 d’agost, se celebrarà una nova reunió de la mesa negociadora per ratificar el resultat del referèndum.